Tällä viikolla ei oo tullu niitten ekan päivän pissojen jälkeen yhtiäkään pissejä sisälle. Tosin parina yönä mun on tarvinnu käyttää herra ulkona puoli viiden aikaan tarpeillaan. Sen maha ei varmaan ollu vielä tottunut kahteen kertaan päivässä ruokaan. Mutta viime yön nukku jo taas kokonaan. :)

Jäällä ollaan käyty joka päivä ulkoilemassa noin puolitoista tuntia (+matkat jäälle). Nyt on jo ihan kivasti myöhempäänkin valoisaa, niin ehtii hyvin käymään. Luoksetuloa siellä ollaan harjoiteltu, ja suhteellisen hyvin tulee luokse, mutta välillä vähän huonommin. Tänään juuri kun ollaan lähössä pois, samasta kulmasta tulee lenkkeilijä kahden koiran kanssa. Me ollaan vielä kaukana, ja pyydän Leimun luokse, ja itseasiassa otin sen jo hihnaan. Nimittäin tämän lenkkeilijän toinen koira on yhtäkkiä yli puolen kilometrin päässä ulkoiluttajasta! Mä kattelin, että huh huh, ja olin ihan varma, että kohta koira on mun luona. No niinhän siinä kävi, ulkoiluttaja ei saanu koiraansa tulemaan luokse, vaikka mä lähdin kiertää rantaan kauempaa kautta (umpihangen kautta, no kuntoilua). Sitten se piski tuli, ja mä karjuin että mene pois, ulkoiluttaja vaan vislaa... No lopulta koira lähti veke, ja me päästiin rantaan. Mutta juuri tuon takia otinkin Leimun kiinni, kun tiesin, ettei se tule luokse, jos näkee tarpeeksi lähellä toisen koiran. Mun mielestä ton ulkoiluttajan olisi pitänyt tehdä samoin, kerta ei saanut koiraansa tottelemaan. Sen toinen koira oli ihan nätisti sen luona. Mutta mä en myöskään koskaan päästä Leimua yli sadan metrin tai ei varmaan edes sitäkään. Yritän pitää Leimun ehkä noin 50 metrin säteellä minusta tai jopa lähempänä. Mutta sen koirat olivat tosi kaukana ulkoiluttajasta. Leimulla on taas ollu naru perässä, kun tuo tottelevaisuus ei ole ihan sata varma. Onneksi se vain tarkkailee hiihtäjiä ja muita koirattomia ulkoilijoita. No nyt kun näin sanon, niin huomenna se menee tietty hiihtäjien perään...

Leimu nukkuu.
410328.jpg

Pitää laittaa kamera laturiin, se on kyllä niin huippulaatuinen että, mutta kuiteski, josko huomenna ottaisi kuvia jäältä. Mutta vaikka on ollu kylmä, niin jäällä on kyllä tarennu ihan hyvin, siinä kuitenkin liikkuu koko ajan. Tänään pitäis antaa jätkälle vielä ruoka, ja käyttää ulkona muutamaan otteeseen.

En oo kouluttanu Leimu pitkään aikaan sisällä. Pitää huomenna kouluttaa. Kun jäältä tullaan, niin se on niin väsyksissä, että käy nukkumaan, ja ruokailujen jälkeen ei viiti, kun se ei keskity maha täynnä. Kontaktia ollaan harjoiteltu paljon ulkona hihnassa, ja myös jäällä vapaana. Koirapuistossa ei olla vähään aikaan käyty, kun nyt en oo halunnu ottaa riskejä (ettei saisi huonoja kokemuksia).